Consumenten oriënteren zich voor een aankoop over het algemeen breed via meerdere kanalen. Bovendien zijn ze gevoelig voor innovatie en trends die aansluiten op de maatschappelijke ontwikkelingen, kijk maar naar jezelf! Je laat je als consument graag verleiden, toch?

Emotie blijft de doorslaggevende factor bij de aankoop van producten of diensten. Sterker nog: maar liefst 95% van ons handelen gebeurt automatisch of onbewust. Het beïnvloeden van consumentengedrag is hoe dan ook één van onze expertises. Geen wonder dat we al ruim 25 jaar voor toonaangevende merken in de Fast-Moving Consumer Goods (FMCG) en retail actief zijn. Wij weten wat mensen in beweging brengt en wat hen drijft een verbinding aan te gaan met een merk.

De wereld van food en retail is er één van trends, waarvan de belangrijkste momenteel zijn:

  1. Concepten die inspelen op gemak en snelheid;
  2. Duurzaamheid en sociale verantwoordelijkheid;
  3. Transparantie in de toeleveringsketen;
  4. Technologische innovatie in winkels;
  5. Gezondheid en wellness.

Deze trends benadrukken de evolutie van de food- en retailsector in reactie op veranderende consumentenvoorkeuren, technologische ontwikkelingen en maatschappelijke trends. Het succes van food- en retailmarketing hangt vaak af van het vermogen van retailers om zich aan te passen aan deze dynamische omgeving. Op basis van innovatieve marketingcampagnes spelen wij samen met onze klanten in op deze trends om merkbekendheid verder te vergroten.