Master of Yacht Building

Damen Yachting is in Nederland toonaangevend met een breed portfolio aan activiteiten.
Het bedrijf bouwt superjachten, expeditiejachten en supportjachten en verzorgt grootschalige refits. Bomondo•CMCG is trots op een partnership van bijna twintig jaar waarin we gezamenlijk zijn gegroeid naar het huidige succes.

Hoe houd je een samenwerking levendig na twintig jaar? “Dat is niet vanzelfsprekend in ons vakgebied. Ook in de samenwerking met Damen Yachting hebben we, zelfs recent nog, wel eens een mindere periode gekend. In 2023 lijkt de samenwerking echter sterker dan ooit tevoren. Klanttevredenheid is voor ons altijd een belangrijke factor. Dat gaat gepaard met de beschikbaarheid van de juiste expertise binnen ons team, de kennis van de branche – maar zeker zo belangrijk – onze waarden zoals maximale inzet, eerlijkheid en ambitie om de juiste service en kwaliteit te bieden. Dat resulteert in een langjarige samenwerking en Damen Yachting is hierin niet de enige. Zijerveld Cheese Unlimited en Nefit Bosch zijn inmiddels ruim vijftien jaar klant,” aldus Remco Voorn.

Een nieuwe merkstrategie

2023 is het jaar geweest van de nieuwe merkstrategie. Nadat in 2022 de rebranding van Amels heeft plaatsgevonden, is in 2023 een nieuwe merkstrategie gerealiseerd voor Damen Yachting. Er is gekozen voor een House of Brands-strategie waar onder het moedermerk diverse productmerken worden gevoerd. In dit geval de merken Amels, Xplorer en Yacht Support. Dit maakt Damen Yachting uniek in haar wereld. Een toekomstgericht portfolio dat inspeelt op de veranderende behoefte van jachteigenaren.

Zo kijken nieuwe generaties superrijken naar nieuwe bestemmingen, dynamisch gebruik van hun jachten en hebben ze voorkeur voor jachten die aansluiten op een individualistische lifestyle. De nieuwe merkstrategie is hierop ingericht en geeft ruimte om de unieke belevingswereld van de productmerken Xplorer en Yacht Support maximaal te benutten in communicatie.

Finest Moments

Hoe bereik je je relaties als dat mensen zijn die alles al hebben? Op basis van authenticiteit en lokaliteit hebben wij in 2023 wederom een unieke VIP Giftbox gerealiseerd. Een luxe hardcover ‘Finest Moments’ magazine verpakt in een luxe cadeaubox, voorzien van Zeeuwse Branding koffie en twee handgemaakte koffiekopjes. Als je alles al hebt, geniet je des te meer van de ‘mooiste momenten’ aan boord van je superjacht. Een 360 graden relatiemagazine, bestaande uit: VIP Giftbox, softcover magazine, online magazine en online storytelling, maken dit unieke project compleet.

Damen Yachting

Damen Yachting is de jachtbouwdivisie van Damen Shipyards Group. Het corporate merk Damen Yachting had meer positie nodig om de leidende rol van het bedrijf wereldwijd meer kracht bij te zetten. Met een nieuwe pay-off Master of Yacht Building wordt de leidende marktpositie van het bedrijf bevestigd en een sterk fundament gelegd voor alle activiteiten van het bedrijf. Door de kernwaarden duidelijk te formuleren, wordt intern en extern helder gemaakt waar het bedrijf voor staat:

  • Dedicated to Excellence
  • Trusted and Responsible
  • Tradition and Craftsmanship

Vervolgens hebben we de corporate culture vastgelegd in een helder manifest. De gehele positionering is, samen met huisstijl, visuele identiteit en richtlijnen voor communicatie, beschreven in het nieuwe brandbook. Zo biedt dit fantastische merk duidelijkheid richting alle stakeholders waar het voor staat. Het merk is in elk geval klaar voor een succesvolle toekomst.

Xplorer

Als je sinds 1918 als luxe jachtbouwer bekend staat, dan weet je als geen ander de trends in de markt aan te voelen. Nieuwe generaties klanten zoeken naar nieuwe vormen van ‘watersportplezier’. Deze mensen zijn jonger en avontuurlijker en willen nieuwe bestemmingen aandoen die buiten de traditionele vaargebieden zoals de Middellandse Zee liggen. Met Xplorer richt Damen Yachting zich op deze nieuwe doelgroep. ‘Infinite Adventures’ is de nieuwe pay-off die, tezamen met de nieuwe branding, dit productmerk herpositioneert. Meer karakter, meer luxe, meer onderscheid, kortom, een stoere identiteit.

De nieuwe Xplorer 80 werd in de vorm van een preview brochure geïntroduceerd op de Monaco Yacht Show. Inmiddels werken we aan de website en overige middelen. Een speciaal dankjewel voor de samenwerking is op zijn plaats richting Damen Yachting. Dankjewel voor de mooie projecten die we in 2023 wederom samen hebben mogen realiseren.

Een unieke kracht

Bomondo•CMCG speelt een integrale rol in de marketing, branding en creatieve realisatie van print- en digitale campagnes voor Damen Yachting. Hun unieke kracht ligt in het vermogen van het team om met ons mee te denken en echt als partner te werken. Om te luisteren en tegelijkertijd proactief nieuwe ideeën en nieuwe manieren van denken op tafel te brengen binnen de complexe eisen die onze industrie stelt. Zij zijn een uitgebreid onderdeel geworden van ons eigen team en zorgen ervoor dat wij onze marktpositie versterken. Naast hun uitstekende service en ondersteuning als creatief bureau, heeft de strategische visie en ondersteuning van Remco ons geholpen bij het navigeren door aanzienlijke groeimogelijkheden, merkveranderingen, ontwikkeling van de portefeuille en een evoluerend industrielandschap.”

Sarah Flavell,
Marketing manager Damen Yachting

Onze diensten voor Damen Yachting:

  • Strategie
  • Branding
  • Art Direction
  • Concept en creatie
  • Webdesign
  • Productie
  • Campagnes