Zijerveld, al ruim honderd jaar leverancier van topkwaliteit kaas, heeft er rond de millenniumwisseling voor gekozen om in plaats van productleverancier, conceptleverancier te worden. In ruim twintig jaar tijd is deze strategie zeer succesvol gebleken. Door ‘het private label denken’ op kaasgebied tot in detail uit te voeren heeft Zijerveld de kaasmarkt structureel veranderd.

Kaas met toegevoegde waarde verkopen: daar zijn ze heel goed in geworden en daarmee Bomondo•CMCG ook. Deze aanpak is niet vanzelfsprekend. De marktbewerkingsstrategie van Zijerveld mag revolutionair genoemd worden. Het positioneren van kaasmerken, het communiceren van unieke merkverhalen en het daaraan koppelen van activaties is in de praktijk erg succesvol gebleken.

Noordertrots

Noordertrots is een merk dat ons als Noordelijk bureau natuurlijk direct aanspreekt. Het is het paraplumerk van Poiesz supermarkten in Noord-Nederland. Een familiebedrijf dat ruim honderd jaar geleden startte in Sneek. Zijerveld en Poiesz bouwen het merk Noordertrots nu verder uit. Dat betekent een positionering waarin kernwaarden en merkverhaal krachtig zijn geformuleerd. Dit vormt de basis voor creatie van het beeldmerk en de verpakkingen. Hierbij wordt een zeer consistente aanpak gekozen op basis van het ontwikkelde brandbook. Een sterke breinpositie bouw je op aan de hand van een consistent merkbeeld. Hier bouw je aan een positie die ‘easy-to-remember’ en vervolgens ‘easy-to-buy’ is.

Bomondo•CMCG heeft zich ontwikkeld als specialist merkenbouwen in food & retail. We realiseren zowel je strategie, merkpositionering, verpakkingen, brandbook, website als het nemen van de regie over klantreis en mediakanalen.