De herpositionering van Moonen begon met de uitdaging om het merk Moonen opnieuw te neer te zetten binnen luxe wereld van de superjachtindustrie. De opdrachtgever - Moonen Yachts - benaderde ons met het verzoek om hun merk een nieuwe, frisse en eigentijdse uitstraling te geven. Deze uitdaging vergt inzicht, een uniek idee, een goed verhaal en dat alles op de juiste plek, op het juiste moment. De mooie uitdaging voor ons creatieve team. We begonnen met het analyseren van de markt en het merk. Daarna zijn we gestart met het opstellen van het merkverhaal na een grondige briefing en het verzamelen van inzichten van de opdrachtgever.
Via vragen als ‘Wat zijn jullie kernbeloftes?’, ‘Waar neemt Moonen een plek in binnen de markt?’ en ‘Waar staat Moonen voor als merk?’ hebben we de kernwaarden en positie van Moonen helder gekregen. Het thema ‘Love the space you’re in’ hebben we vertaald naar een creatief concept dat Moonen een unieke plek geeft binnen de branche. Ook gingen we aan de slag met de restyle van het logo. Het bestaande logo werd als basis gebruikt. We hebben het logo meer finesse en uitstraling gegeven door de eigentijdse typografie te combineren met een weloverwogen en chique kleurstelling.


We hebben de focus verschoven van product naar meer emotie en beleving, waarbij het in beeld brengen van mensen centraal stond. Deze aanpak leidde tot een vernieuwde merkidentiteit die beter aansluit bij de klantbeleving. Het project ging verder dan slechts een rebranding; het ging om de complete herpositionering van een bestaand merk in een dynamische industrie. Onze nauwe samenwerking en persoonlijke interactie met de klant stonden centraal in onze aanpak. Het begrijpen van de klant en hun behoeften was van groot belang. Onze ervaring in de wereld van superjachten bood inzicht, maar we passen onze aanpak natuurlijk aan de specifieke eisen van elke klant aan. De herpositionering van Moonen heeft het merk een eigentijdse uitstraling gegeven, met toegevoegde beleving en emotie die de kernwaarden versterken. We hebben het merkverhaal en de creatieve uitwerking van de visuele identiteit geborgd in het Brand Book van Moonen.


De website speelt een grote rol in de communicatie van Moonen. Wij hebben een nieuwe structuur ontwikkeld en de look and feel aangepast in de nieuwe huisstijl. Kijk op moonen.com voor het resultaat.



Hoe kunnen we jou helpen?
Heb je een vraag? Wil je onze visie op jouw vraagstuk?
Of wil je vrijblijvend eens kennismaken? Laat het ons gerust weten.