De herpositionering van Moonen begon met de uitdaging om het merk Moonen opnieuw te
neer te zetten binnen luxe wereld van de superjacht industrie. De opdrachtgever - Moonen
Yachts - benaderde ons met het verzoek om hun merk een nieuwe, frisse en eigentijdse uitstraling
te geven. Deze uitdaging vergt inzicht, een uniek idee, een goed verhaal en dat alles op de
juiste plek, op het juiste moment. De mooie uitdaging voor ons creatieve team.
We begonnen met het analyseren van de markt en het merk. Daarna zijn we gestart met het
opstellen van het merkverhaal na een grondige briefing en het verzamelen van inzichten van
de opdrachtgever. Via vragen als ‘Wat zijn jullie kernbeloftes?’, ‘Waar neemt Moonen een plek
in binnen de markt?’ en ‘Waar staat Moonen voor als merk?’ hebben we de kernwaarden en
positie van Moonen helder gekregen. Het thema ‘Love the space you’re in’ hebben we vertaald
naar een creatief concept dat Moonen een unieke plek geeft binnen de branche.
Ook gingen we aan de slag met de restyle van het logo. Het bestaande logo werd als basis gebruikt.
We hebben het logo meer finesse en uitstraling gegeven door de eigentijdse typografie
te combineren met een weloverwogen en chique kleurstelling.

We hebben de focus verschoven van product naar meer emotie en beleving, waarbij het in
beeld brengen van mensen centraal stond. Deze aanpak leidde tot een vernieuwde merkidentiteit
die beter aansluit bij de klantbeleving.
Het project ging verder dan slechts een rebranding; het ging om de complete herpositionering
van een bestaand merk in een dynamische industrie. Onze nauwe samenwerking en
persoonlijke interactie met de klant stonden centraal in onze aanpak. Het begrijpen van de
klant en hun behoeften was van groot belang. Onze ervaring in de wereld van superjachten
bood inzicht, maar we passen onze aanpak natuurlijk aan de specifieke eisen van elke klant
aan. De herpositionering van Moonen heeft het merk een eigentijdse uitstraling gegeven, met
toegevoegde beleving en emotie die de kernwaarden versterken.
We hebben het merkverhaal en de creatieve uitwerking van de visuele identiteit geborgd in het
Brand Book van Moonen.

De website speelt een grote rol in de communicatie van Moonen. Wij hebben een nieuwe
structuur ontwikkeld en de look and feel aangepast in de nieuwe huisstijl.
Kijk op moonen.com voor het resultaat.

Hoe kunnen we jou helpen?

Heb je een vraag? Wil je onze visie op jouw vraagstuk?
Of wil je vrijblijvend eens kennismaken? Laat het ons gerust weten.